Młody inżynier
Młody inżynier
W latach szkolnych 2018/2021 w szkole realizowana jest innowacja dotycząca lekcji z przedmiotów ścisłych. Koordynatorem innowacji jest pan Paweł Kocurek.
Celem innowacji jest:
rozbudzanie u uczniów ciekawości otaczającego świata przyrody, oraz nauczenia ich prowadzenia obserwacji, zadawania pytań i wyciągania trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów oraz zjawisk fizycznych.
Świat wokół nas jest ciekawy i kryje w sobie wiele tajemnic. Codziennie na naszych oczach zachodzi mnóstwo fascynujących zjawisk i choć większość z nich widzieliśmy wiele razy i wydają się całkiem zwyczajne, to jednak należy zachęcać uczniów do zadawania pytań: jak? po co? dlaczego? To właśnie odpowiedzi na te pytania pozwolą uczniom dociekać istoty obserwowanych przez nich zjawisk i odkryć prawa rządzące światem. Zajęcia te mają na celu, aby uczeń znalazł odpowiedz na jak najwięcej pytań dotyczących fizyki i chemii, oraz rozbudził w sobie chęć odkrywania tajemnic, zdobywania wiedzy z przedmiotów ścisłych i poznawania świata.
W ramach innowacji pedagogicznej „Młody Inżynier” uczniowie klas 8 uczestniczyli w warsztatach z elektroniki. Podczas zajęć uczniowie mieli możliwość zbudowania, na podstawie schematów, swoich pierwszych urządzeń elektrycznych- m.in. budzika i radia.
Warsztaty przeprowadził nauczyciel fizyki pan Paweł Kocurek.
Uczniowie klasy 5 c uczestniczyli w lekcji fizyki, podczas której „na własnej skórze” poznawali wiedzę z zakresu elektrostatyki. Uczniowie, tak jak najwięksi naukowcy, wykorzystywali wiedzę w praktyce.
Lekcję przeprowadził pan Paweł Kocurek, nauczyciel fizyki, w ramach innowacji „Młody inżynier”.