W I semestrze i II semestrze roku szkolnego 2019/20, w ramach innowacji pedagogicznej, odbyło się w szkole 9 godzin innowacji w systemie stacjonarnym. Wszystkie zajęcia przeprowadzono w klasie 2c.
We wrześniu zapoznano rodziców z programem innowacji, przeprowadzono zajęcia w oparciu o książkę „Dziadek i niedźwiadek” Łukasza Wierzbickiego, ogłoszono konkurs „Moje czytanki – ilustrowany album przeczytanych książek” /tzw. zeszyt lektur/, którego rozstrzygnięcie zaplanowano na koniec roku szkolnego. W kolejnych miesiącach zorganizowano zajęcia w oparciu o wiersze dla dzieci napisane przez autorkę innowacji, zapoznano z przygodami Misia Paddingtona, włączono uczniów w organizację Dnia Pluszowego Misia w szkolnej bibliotece ( uczniowie wykonali ilustracje przedstawiające misiowych bohaterów) i przygotowano wystawę prac. W listopadzie zmodyfikowano program i zaplanowane zajęcia grudniowe przeprowadzono w oparciu o książkę „Dziewczynka z parku” Barbary Kosmowskiej. Następnie zaplanowano biblioterapię w oparciu o pozycję „ Bajko pomagają dzieciom” oraz legendy o Rzeszowie.
Od kwietnia działania innowacyjne przeniesiono, ze względu na pandemię, do internetu. Dla uczniów kl. 2c (oraz pozostałych chętnych nie tylko z naszej szkoły) były nagrywane filmy z autorskiej serii „ Opowieści na dobry dzień i dobrą noc”. Seria powstała głównie w oparciu o drugą część historii o skarpetkach napisanej przez Justynę Bednarek i liczyła aż 14 odcinków.
Można zauważyć, że podjęte działania przyczyniły się do pełniejszego rozwoju uczniów oraz poprawy ich zachowania i większego zainteresowania czytaniem, wzmocniły koncentrację i poczucie własnej wartości, poszerzyły wiedzę ogólną, wzbogaciły słownictwo.
Dowodem na sukces innowacji może być zajęcie, przez klasę objętą programem, 3 miejsca w szkole w konkursie czytelniczym (z przeliczeniem ilości książek przypadających na ucznia).
mgr Agnieszka Małecka-Szymańska