„Haft matematyczny” to tytuł innowacji pedagogicznej, która w tym roku była realizowana w naszej szkole podczas zajęć pozalekcyjnych. Jej autorki, p. Renata Kosińska-Krochmal i p. Dorota Szetela, postanowiły rozwijać zainteresowania uczennic klas szóstych, ukierunkowując je na matematykę w formie artystycznej, czyli haft strukturalny (matematyczny). Zajęcia miały odbywać się raz w miesiącu w wymiarze dwóch godzin lekcyjnych. Niestety plany nieco pokrzyżowało przejście szkół na nauczanie zdalne. Podczas pierwszych i jedynych zajęć stacjonarnych, uczennice zapoznały się z podstawami haftu matematycznego i wykonały wyszywankę na bazie kwadratu. Kolejne prace zrobiły w domu, wg schematu z instruktażem filmowym, prezentacją lub opisem wysłanym im przez nauczycielki. Osoby, które potrzebowały dodatkowych wskazówek, otrzymały je online. Haft matematyczny to technika, która wymaga cierpliwości i koncentracji, rozwija wyobraźnię, wymaga czasu, ale efekt końcowy daje poczucie satysfakcji z dobrze wykonanego zadania, o czym przekonały się uczennice. Oto prace wykonane w ramach programu innowacji.