8 maja 2019 roku  uczniowie klas VII wyruszyli na długo oczekiwaną dwudniową wycieczkę.  Najpierw udaliśmy się do dawnego Centrum Administracyjnego Huty im. T. Sendzimira w Krakowie do schronów przeciwlotniczych z okresu Zimnej Wojny. Tam mieliśmy okazję wysłuchać  słów  przewodnika na temat historii tego miejsca. Był to niezwykle edukacyjny etap naszej podróży. Każdy wiele zapamiętał z tej wizyty.

Później relaksujący spacer na Kopiec Wandy i powrót do autokaru, który budził podziw wszystkich. Firma Marcel, z którą jeździmy, reklamuje na autokarze polską lekkoatletkę w rzucie młotem- Anitę Włodarczyk.

Następnie, szlakiem zabytków światowego dziedzictwa UNESCO, udaliśmy się do Tarnowskich Gór. Tam mogliśmy poczuć dreszczyk emocji, ponieważ kolejnym punktem wycieczkowej mapy była Zabytkowa Kopalnia Srebra, a co za tym idzie - zjazd pod ziemię. Miejsce to jest jedyną w Polsce podziemną trasą turystyczną, umożliwiającą zwiedzanie podziemi dawnej kopalni kruszców srebronośnych. Nieodłącznym elementem kopalni srebra jest Sztolnia Pstrąga Czarnego. Trasa była tym bardziej fascynująca, że przemierzaliśmy ją łódkami. Nikt nie przejmował się chłodem, kapaniem wody na głowę czy faktem bycia pod ziemią. Wszyscy byli zafascynowani tym, co mieli przed oczami i z zapałem słuchali słów przewodniczki, która przytoczyła wiele ciekawych anegdot. Po tak wielu atrakcjach wszystkim należał się porządny posiłek.

Następnie, z pełnymi brzuchami, udaliśmy się do Katowic, gdzie mieliśmy spędzić noc. Wszyscy byli bardzo zadowoleni i zmęczeni, dlatego też cisza nocna zapadła wyjątkowo szybko.

Kolejnego dnia już o 7:00 byliśmy na nogach i po śniadaniu wyruszyliśmy w dalszą podróż. Pogoda nie sprzyjała, deszcz moczył nam głowy, jednak nikt się tym nie przejmował. Atrakcje chorzowskiego ZOO wynagrodziło nam wszelkie niedogodności klimatyczne. Tam też zjedliśmy obiad i deser.

Następnie pojechaliśmy do Oświęcimia, do obozu Auschwitz Birkenau. Odebraliśmy tam bardzo ważna lekcję historii…

Pełni wrażeń i emocji udaliśmy się w podróż powrotną do Rzeszowa. To była niezwykle udana wycieczka, liczymy na powtórkę w przyszłym roku!

Organizatorkami tej wyjątkowej wycieczki były panie: Beata Szewczyk, Paulina Kapanowska, Agnieszka Kurzeja i Magdalena Lubas.